Terugblik2 juni 2019

Een zonnige terugblik naar mei

Vanuit een zonnig Frankrijk schrijf ik deze blogpost, we zijn namelijk op dit moment op vakantie en genieten met volle teugen van dit mooie land. Maar vakantie of niet, het blijft tenslotte de eerste van de maand en in de eerste week blik ik altijd even terug op de vorige maand. Wat heb ik gedaan en wat heb ik gelezen. Kijken jullie mee?

Leesclub SOTTBC

Als eerste schiet bij mij de ontmoeting met mijn leesclubvriendinnen door het hoofd. We bezochten het prachtige Amersfoort, waaronder de winkelstraatjes en het Huis van Mondriaan. We aten een heerlijke lunch en diner en ondertussen bespraken we Grand Hotel Europa van Ilja Leonard Pfeijffer. Hierbij passeerde zijn column in de krant naar aanleiding van de Libris Literatuurprijs natuurlijk ook nog even de revue. Persoonlijk kan ik er wel om lachen, ik heb het idee dat het allemaal bij zijn voorkomen hoort, zoals het mij ook opviel tijdens de lezing die ik bijwoonde. De column spant natuurlijk de kroon, de arrogantie lijkt er vanaf te spatten maar volgens mij is het bewust over de top en is het met een knipoog geschreven.

Geocachen

Ook hebben we de smaak goed te pakken voor wat betreft geocachen. In mei hebben we een mooie route in de buurt gefietst en de kinderen laten zoeken naar de caches. Ook hebben we een premium abonnement afgesloten zodat we ook de leukere caches kunnen vinden. Het leuke van dit ‘schatzoeken’ is dat je op plekken komt waar je anders niet komt. Zo moesten we met een pontje over en kwamen we onderweg de leukste dingen tegen.

Werken en vakantie

In mei had ik ook nog een paar opdrachten die af moesten, daarvoor zat ik twee dagen in Amsterdam en een dag in Arnhem op werkbezoek. Daarna volgde de inpakstress, want met twee kinderen is op zomervakantie gaan toch best een volksverhuizing. Maar goed, we zijn uiteindelijk geïnstalleerd na een vermoeide heenreis (de kinderen slapen beide niet in de auto..). Met een prachtig uitzicht schrijf ik deze blogpost, nog nagenietend van ons bezoek vandaag aan de Pont d’Arc.

En zo gebeurde het dat ik mijn agenda ben vergeten, mijn bron van informatie als het gaat om gelezen boeken en mijn blogplanning. Voor nu moet ik het dus even op gevoel doen. Gelukkig gaat dat ook best. Dit zijn zo uit mijn hoofd de gelezen boeken van afgelopen maand:

• Het schooltje van Auschwitz van Mario Escobar
  • Dagen zonder eind van Sebastian Barry
  • Post voor mevrouw Bromley van Stefan Brijs
  • Kaf van Joep Stapel
  • Jagersmaan van Jan Vantoortelboom
  • Normale mensen van Sally Rooney
  • Klein Land van Gaël Faye
  • Eline van Michelle Visser

Ik vond Dagen zonder eind van Sebastian Barry verrassend omdat ik deze auteur nog niet kende en het verhaal erg goed is, de recensie volgt uiteraard. Ook genoot ik enorm van Jagersmaan en was ik aangeslagen door Klein Land.

Momenteel ben ik een superdikke pil van Stephen King aan het lezen, namelijk De beproeving. Ik moet er even inkomen, maar het verhaal begint nu al spannend te worden.  Ik wens jullie een heel fijn juni toe en ik beloof dat volgende maand wat uitgebreider terugblik :-)